Handelsbetingelser
1. KØB HOS HV CARE
Der er ikke indgået en bindende købeaftale med HV CARE, før De har modtaget en ordrebekræftelse fra HV CARE.
HV CARE opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.
2. PRISER
Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.
Der tages forbehold for:
- Valutaændringer
- Force majeure
- Leveringssvigt
- Afgiftsændringer
- Udsolgte varer og trykfejl
3. SALG GENERELT
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.
HV CARE forbeholder sig ret til at påregne et bestillingsgebyr på DKK 25,00 inkl. moms, hvor bestillingen ikke er foretaget via HV CARE's hjemmeside.
En bestilling slettes, såfremt den ikke er afhentet senest 4 hverdage efter bestillingen.
Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.
4. SÆRLIGT OM BUTIKSALG
Butikssalg: køb som er foretaget i vores butik på HV CARE Cykler og hjælpemidler, Struervej 107, 7500 Holstebro
Ved butikssalg er der INGEN kontant returret, da man har lejlighed til, at undersøge varen inden overdragelsen/risikoovergangen sker.
Varen skal tilbageleveres i original og ubrudt emballage, da varen efterfølgende skal kunne sælges som ny.
5. LEVERING
Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos HV CARE's grossister.
6. AFBESTILLINGER
Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.
Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten " Afbestilling ! " indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 16:00 samme dag, som bestillingen er foretaget.
7. BETALING
De mulige betalingsmåder er:
- Dankort
- Diners Club
- Efterkrav
- Efter aftale (kun erhverv)
- Handelsfinans
- Kontant (kun butikssalg)
Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.
Betalingsmåde 'EFTER AFTALE' kan kun benyttes af virksomheder og offentlige institutioner, og kun såfremt De i forvejen har opnået en betalingsaftale med HV CARE. Ønsker De en sådan aftale kan det for private virksomheder ske her og for offentlige virksomheder ske her.
8. REKLAMATIONSRET
Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos HV CARE. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses under Køberegler. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.
Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted.
Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.
9. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles HV CARE inden rimelig tid efter varens modtagelse.
Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.
Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til HV CARE’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.
Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af HV CARE.
10. TILBAGESENDTE VARER SOM IKKE INDEHOLDER FEJL
Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til HV CARE, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.
Testgebyret er 200 pr. halve time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.
Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår på det medsendte RMA skema (reklamationsskema), kan HV CARE ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter.
Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.
11. FORSVARLIG RETURNERING
Alle produkter, der returneres til HV CARE skal være forsvarligt indpakket.
HV CARE anbefaler, at varen returneres via pakkepost med GLS. På den måde er der mulighed for at spore pakken og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til HV CARE. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
12. ER DE I TVIVL
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler HV CARE, at De retter henvendelse til
hv-care@hv-care.dk eller på telefon 97 41 41 65
13. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:
• Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
• Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode
• HV CARE forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt
o Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
o Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.
KØBEREGLER
1. Reklamationsret
2. Garanti
3. Ombytningsret
4. Rimelig tid
5. Formodningsreglen
1. REKLAMATIONSRET
Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.
2. GARANTI
Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.
3. OMBYTNINGSRET
Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.
4. RIMELIG TID
I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.
5. FORMODNINGSREGLEN
Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.
FORTRYDELSESRET
1. Den 14 dages fortrydelsesret
2. Sådan returnerer du varen
3. Forsvarlig returnering
4. Er de i tvivl
1. DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET
I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.
Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi varens pris.
For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til GLS eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.
Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af HV CARE ud fra en mulig salgsværdi.
Med hensyn til software skal forseglingen være ubrudt.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af HV CARE, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.
Ved montering af PC-systemer sammensat efter kundens ønske, er der ikke længere fortrydelsesret fra og med det tidspunkt, hvor kunden har givet samtykke til at monteringen kan begynde.
Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.
HV CARE returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.
2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN
Der er tre måder hvorpå De kan returnere varen på:
o I denne sammenhæng beder vi Dem om, at gøre fragtmanden opmærksom på, at De straks kan returnere varen til HV CARE.
o I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos HV CARE.
o Adressen er HV CARE Cykler og hjælpemidler
Retur adresse er følgende:
HV CARE Cykler og hjælpemidler
Struervej 107
7500 Holstebro
Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos HV CARE. Beløbet returneres ved check udstedt til personen, som fremgår af købsfakturaen.
Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning! HV CARE anbefaler, at varen returneres via GLS pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til HV CARE. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af HV CARE.
3. FORSVARLIG RETURNERING
Alle produkter, der returneres til HV CARE skal sendes retur i den originale emballage og emballagen må ikke være beskadiget. Varen skal desuden være forsvarligt indpakket.
HV CARE anbefaler, at varen returneres via GLS pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til HV CARE. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
4. ER DE I TVIVL
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler HV CARE, at De retter henvendelse til
hv-care@hv-care.dk eller på telefon 97 41 41 65